Xantia activa je založena na tomtéž, co bylo ADS v MB SL před 25 lety. Tedy pruží dusíková koule, funkce tlumení je zajištěna průtokem oleje v "tlumič". Což je tedy vlastně celá jednotka. Tlak oleje se bere v pumpě servořízení. Já mám v SL pouze "mozečky", respektive spíš přepouštěcí ventily na každým stabilizátoru a podle zkroucení to přepouští olej z jedné strany na druhou a tím vyrovnává náklon. Pak nastavení světlé výšky a tuhosti. To vše v roce 1993..
Já ještě nemám akcelerometry, modely po 1996 už je mají. ABC je pouze evoluce tohodle systému s větším rozsahem a hromadou elektroniky.
Co nevím je, jak je ovlivněna funkce pružení v závislosti na světlé výšce. U mého auta to nejde zkusit, protože s vyšší rychlostí to hned padá zpět "na zem".
Každopádně systém měl daleko lepší odezvu na řízení v zatáčkách, než houpavej airmatic. Což se taky vytýkalo ML a GLE.
Tohle je ale asi trošku zábavnější. Pružit bude vzduchovej měch, jeho funkci bude ale ovlivňovat "tlak" oleje a to v rámci působení "proti" tomu měchu. Co vlastně dělá světlou výšku, jestli tlak oleje jako v ABC nebo tlak vzduchu jako v airmaticu právě nevím. Problém vzduchovejch podvozků totiž je, že s vyšší světlou výškou tuhnou. To třeba v případě prvního allroadu řešily stavitelný tlumiče (to si myslím, že XC90 dodnes nemá). Dnešní Q7 a další mají vícekomorové systémy, které umožňují měnit progresivitu a tedy "propružování" při různých světlých výškách.
Každopádně je to z mé strany velká teorie, tedy ta část o E active body control. Nicméně SL se díky tomu dokáže chovat až ukázkově pohodlně na nízkoprofilech a přitom sedět v zatáčkách (na tu dobu). ABC v novějších autech je zase o kus dál. Taky teda cenově, kompletní repas ABC v novějším SL (libovolně nahradit CL nebo S, ovšem pouze zadokolky), jsou velký statisíce. Jenom díly jsou přes 1/4 mil. Kč.
Edit:
ABC nemá dusíkový koule, ale ocelové pružiny. Olejovým válcem se pak mění světlá výška nezávisle na zdvihu jednotky. Takže vlastní chod zůstal stejný. A to je asi důvod, proč to spojili s airmaticem. Takže to umožní měnit světlou výšku a nezávisle na tom měnit charakteristiku pružení (reálný zdvih pružiny, její tvrdost) a taktéž tlumiče.