Dvoulitr - odolný?
Osobní zkušenost s tím údajně super vyvedeným a odolným dvoulitrem.
Zkušenost 1: Ford Escape (americká Kuga) 2.0 EB 179kW automat, rok výroby 2013. Při najetí cca. 80tkm (z toho my jako druzí majitelé tak 7tkm a půl roku provozu) prasklá hrana 2. pístu. Při příjezdu do autorizovaného servisu již dle zvuku věděli o co jde a dle nich už tehdy (rok 2016) zcela běžná závada u 1.6EB a 2.0EB. Doporučeno tankovat N98/N100 kvůli omezení detonačního spalování, které má být hlavní příčinou této destruktivní závady.
Oprava 3 týdny, cca. 100tKč, naštěstí kryto pojistkou na vady při koupi ojetiny. Na dotaz, zda jsou nové komponenty nějak konstrukčně nebo materiálově vylepšeny jsem odpověď nedostal.
Zkušenost 2: Ford Focus ST III 2.0EB 184kW 2014, tzn. Euro 5. Při nájezdu cca. 32tkm naprosto stejný problém, prasklá hrana taktéž druhého pístu. Výměna motoru na záruku, cca. 1,5 týdne. A obě zkušenosti popsané učiněny s rozdílem pouhých 5 dnů. Manželka s Kugou v neděli na dálnici, já ve čtvrtek cestou do práce při ploužení ve městě.
A obdobnou zkušenost udělal kolega v práci na Mondeu minulé generace, 1.6EB 118kW. Bohužel až po záruce, takže opravu za cca. 70tKč musel hradit kompletně ze svého.