< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Při nedotáčivém smyku
Jenom malý návod, víš jak zatáčí tank? Když chce jet doleva tak zabrzdí levý pás (z pohledu zatáčky ten vnitřní) a pravý nechá odvalovat, když chce jet doprava, tak zabrzdí pravý pás a levý nechá odvalovat. ABS a stabilizace umí totéž jenom to nedělá s pásy, ale s kotouči na kolech. Kdyby elektronika brzdila vnější kola tak jim sebere veškerou trakci pro přenos příčných (zatáčecích) sil a protože jsou to vnější zatížená kola, tak by to byl průšvih a zhoršení nedotáčivosti auta v zatáčce. Když naopak přibrzdí v levotočivé zatáčce jenom ta levá (což umí jenom elektronika, člověk to nemůže u auta nijak vyvolat, ten brzdí buď všemi nebo ničím) tak jednak vyvolá ten "rajčákový" efekt toho tanku a zatáčení moc neublíží protože levá kola jak správně píšeš jsou v levotočivé zatáčce stejně odlehčená a moc nezatáčí.