Ta 2,4l určitě udělá hrozně moc. U 2,0l v plném obsazení stačí jet 100km/h po rovině a už ten eko ukazatel přelezá za polovinu eco režimu a spalovák přestává krom pohánění kol dobíjet baterky, protože už nestačí.
Ta spotřeba při ustálené jízdě bez baterie za víc jak 8l je prostě fakt.
Ale je potřeba se s tím naučit jezdit. Používat tlačítka "save", "charge", "EV" a především hodně plachtit (myšleno z těch 6 rekuperačních režimů na pádlech po volantem používat primárně B0, kdy auto "plachtí" a nerekuperuje) a rekuperovat jen při brždění. Pak se dá dosáhnout slušné spotřeby. Např. teď v zimě HK-Brno (přes Svitavy 1°C a vytrvalý déšť) v plně naloženém a obsazené autě pod 5l ( baterie ze 75% nabití na 0%). Zpět 7,2l ( z 0% nabití asi na 5%, 40% trasy pouze na elektřinu). Průměrná rychlost 68km/h (max. 110km/h). Pochopit jak to auto funguje a jak s ním jezdit s co nejnižší spotřebou dělá proti novinářskému režimu "sedni a jeď" určitě aspoň 1,5l i při nějakých zevrubných zkušenostech s hybridy (třeba od Toyoty). Na klasické meziměstské jízdě přes vesnice bude ten rozdíl 1l klidně i mezi tím kdo si hraje s výše zmíněnými tlačitky a tím kdo jede v normálním režimu a neřeší kdy pojede na elektriku.
Tohle auto prostě není na dálkové cesty, ale pro ježdění na krátke trasy do 50 km od zásuvky (klidně i do 100km). Prostě pro někoho s barákem v satelitu, co dojíždí denně za prácí do města.
Osobně mám Outbacka, ale jízdní vlastnosti PHEVu mě nijak neurážejí. Klasickým Outlanderem jsem nejel, ale PHEV má těžiště o 3cm níž, tak je možné, že má jízdní vlastnosti o něco lepší. Každopádně je to auto pro klidnou a plynulou jízdu. Obrovské plus vidím v tom tichu při elektrojízdě, na to se snadno zvyká.