Já jsem teď týden jezdil po Kanárech s P2008 s 1.2 THP, podle 5M tipuji, že šlo o slabší 81kW verzi. Provoz v obsadě 4 dospělých, od dálnic po horské úzké silničky. A s tvým hodnocením nemůžu souhlasit. Osobně jsem od toho nic moc extra nečekal, ale po motorické stránce mne to překvapilo rozhodně pozitivně.
Na to, o jak malý motor jde, to s autem hýbe vcelku slušně, jen se to holt musí držet ideálně okolo 2.000 ot.. Na 1.500 ot. to nejede (podobně jako prakticky každé turbo, resp. každý běžný benzínový motor) a je slyšet tříválec. Oblast otáček běžně nejvíce používaných, tzn. 2.000 - 3.500, tichý a vyrovnaný chod, lineární zátah. V kopcích ve srovnání s atmosférickými prdítky 1.2-1.4 dynamicky rozdíl třídy, stejně tak na dálnici a rychlostech nad 120 km/h (a to bez nutnosti trápení motoru ve vysokých otáčkách).
Ve výsledku se mi s tím jezdilo velmi podobně jako s dvakrát tak větším atmosférickým motorem od Volva (V70 2.4i), které bylo sice výrazně výkonnější (ale až ve vysokých otáčkách), ale zase podstatně těžší a taky mělo jen 5M. Řadil jsem stejně, ne-li dřív, a jen to prostě v kopci a potřebě většího zrychlení potřebovalo taky podřadit na 3.
Jako tuctová spotřební motorizace do takového auta naprosto postačující a odpovídající zbytku auta (podvozek, brzdy). V silnější 96kW verzi už to na danou velikostní i cenovou kategorii auta je objektivně velmi solidní a dynamická motorizace.