Tak já shrnu svůj postoj
Abzch nezněl, jako úplně "starosvět"... já souhlasím s tím, že elektromobily mají své míst na světě a je dobře, že existují.
Je to takovej trolejbus pro malý počet lidí... na ježdění skutečně centry měst jsou ideální = nehlučné a bez lokálních emisí.
To samé platí pro rozvoz rohlíků nebo novin tamtéž, takže proč vlastně ještě není rozšířen trh s malými elektrododávkami?!
Tam by to dávalo smysl nejvíc.
Jako prostředek individuální dopravy, poskytující majiteli relativní svobodu pohybu a nezávislost na lokálních sítích a tzv civilizaci je to úplný nesmysl.
Protože mám rád tuhle planetu, tak podporuji používání relativně nevýkonných benzinových motorů... jejich emise nejsou jedovaté a tzv skleníkový efekt je virtuální argument pro hon na čarodějnice.
Dneska taky nechápeme, jak mohl člověk, církev, upalovat stovky převážně žen po obvinění z čarodějnictví... ale tehdy většina lidí věřila tomu, že upalování poskytuje záchranu lidstvu i obětem - plameny je očistí od posedlosti ďáblem a od hříchu.
Z historie jsou známy případy, kdy vlastní rodiče nechali upálit dítě... a věřili, že ho zachraňují.
Spolu s klasikem tedy volám: odpusťme bezhlavým plamenným prosazovatelům EV, neboť nevědí co činí!
:-)
V zájmu ochrany planety považuji za nejdůležitější potlačení počtu velikých a žeroucích SUV... ale ani tady bych nešel cestou zákazu - jen bych je jmenovitě zdanil.
Co třeba místo množství CO2 počítat daň nějakým násobkem plochy, kterou zabírá, objemu který zabírá a hmotnosti?