staci prvni veta a je jasne ze kecas :-!
"tyto elektrobusy váží 2x víc než stejně velký trolejbus."
volvo 7900 electric pohotovostni hmotnost 12.2 tun, v maximalnim zatizeni 18 tun, meri 12 metru, ma kapacitu 83 cestujicich + ridic, a na 76kWh baterii ma s plym komfortem bud klimatizaci nebo topenim dojezd v realnem mestskem provozu 80-90km, coz jsou udaje od dopravnich spolecnosti ktere dany bus ruzne po Evrope provozuji ( mereny metodikou uvadi 136km), nabijeni reseno automatickym pantografem a plne nabiti za 6 minut, cena tohoto elektrobusu se pohybuje od 11 do 13 milionu korun, cena jedne nabijeci stanice 2.5 milionu korun, na ni se muze nabijet tech elektrobusu postupne kolik je libo, rekneme co 10 minut jeden, vetsinou se instaluje takove nabojeni na konecne kde MHD casto maji odstavku nez jedou dalsi kolecko, Volvo na stanici a automatickou soupravu na jeho elektrobusech dva zaruku 8 let
vetsina trolejbusu 12 metru, ma pohotovostni hmotnost okolo 11-12 tun, a v maximalnim zatizeni stejnych 18 tun, maji kapacitu od 80 do 100 cestujich + ridic, cena trolejbusu se pohybuje mezi 10-11 miliony korun, 1km troleji se pohybuje v cenach 28-32 milionu korun pokud na danem useku pojedou jen 2 trolejbusy, pro vetsi zatizeni je treba vice dimenzovat co 5-6km transformatory na vetsi zatez, udrzba trolejoveho vedeni stoji treba ve meste jako je Hradec Kralove okolo 50-55 milionu korun rocne
takze je na lidech aby se rozhodli jestli chtej aby jim ulice hyzdili vsudypritomne draty troleji ktere neustale pri prujezdu generuji celkem silne elektromagneticke pole dosahujici na vzdalenost 30-40 metru, coz treba pro lidi kteri v takove vzdalenosti maji byt musi bejt doslova labuznicke :-! ja v takove vzdalenosti kdysi v Brne pracoval mocapem, a kdykoliv projizdela tramvaj, tak se prace musela prerusit, protoze se to cele rozesralo, ale tak nakonec se prace dokoncili aprvni dil Mafie byl v roce 2002 hotov >:D