Stejná pozitivní zkušenost
Tříválcovou Astru v základu vždycky vyfasuju když dávám OPC do servisu. Jakkoliv směšně to zní, nikdy by mě nenapadlo, že mě to auto pozitivně překvapí a svým způsobem bude bavit. Mám z toho stejné dojmy jako tady v testu, je to takové příjemné svezení. Ten motor je překvapení, a fakt říkám, že i po při přesednutí z OPC vám tříválec docela vystačí >:D Naprosto vážně mě to donutilo k zamyšlení, jestli těch 180 koní navíc není zbytečných.
Jsem si jistý, že ta měřená dynamika je způsobená převody. Když jsem potřeboval jet, tak jsem takový ten standardní provoz tlačil před sebou i na nájezdech na dálnici atd. Čtyřku a pětku to má fakt strašně těžkou, když tam dáte čtyřku a neřešíte dynamiku, tak z toho máte takovej automat kterým můžete jet 50-120 aniž byste nějak pociťovali potřebu přeřazovat. Nechápu proč ty převody udělali tak těžké, holt to asi sedí na metodiku měření spotřeby. Z kopce jsem s tím jel 210km/h a už si nepamatuju přesně otáčky, ale jsem si jistý že v červeném poli to určitě nebylo. Na rovině to 200 tuším dalo, absolvoval jsem v tom pár set km trasu po dálnici kdy jsem jel s nohou na podlaze asi 180-200 celou dobu a kupodivu byl vevnitř docela klid.
Už jsem to tu jednou psal, ale hateři tříválců jsou v tomhle případě úplně mimo.
Jo a ještě bych vypíchl řazení toho pětikvaltu, které je za mě lepší než v samotném OPC (u něj vidím řazení jako nejhorší část auta). Prostě kdybych třeba dělal práci kde se fasujou základní auta nižší střední, moc bych si přál aby to byla Astra :-) Mám v tomhle přímé srovnání s Octavií Ambition, která je za mě asi snad ve všem horší. Ne že by byla špatná, ale Astra to v tom základu dělá za mě znatelně lépe.