Motor byl s tehdejší produkcí srovnatelný, 50kW na 1289ccm nebyla špatná hodnota a oproti VW měl navrch hlavně hmotností... Proto se ing. Hrdlička vysmál VW když mu nabízeli stařičkou litinovou 1.1 ( VW se namlsal a chtěl z východního bloku vytěžit maximum, povedlo se mu před rozpadem východního bloku vytáhnout miliony marek za licenční výrobu motorů řady EA111 1.1 a 1.3 v dnešním Chemnitz a rád by vydělal i v Boleslavi ) . Ing. Hrdlička litinový motor VW odmítnul, protože byl příliš těžký (teď střílím od boku,ale tuším přes 100kg..Favorit měl 80kg) a hlavně měl pouze 30kW a úsporností zrovna neoplýval.
Favorit byl tedy zkonstruovaný pro lehký celohliníkový motor vpředu, takový měl být i motor z AZNP o objemu 1600ccm a s výkonem 74kW...
Průšvih to byl až u Felicie, která z Favoritu vycházela, kdy se museli konstruktéři poprat s těžkými litinovými motory 1.6 a 1.9D , s těmito motory se standartně montovala rozpěra tlumičů a jízdní vlastnosti byly o poznání horší.