Klasický áčka
Když jsem viděl nový produkt od AAA...Mototechnu klasik....málem jsem si utrhnul ústa smíchy... Typicky auta,která nechávali dědové v AAA na protiúčet když si kupovali "něco lepšího" za 3-5 tisíc , dnes obratem Mototechna klasik prodává za astronomické částky (nedávno Wartburg 353 za 90).
Je to obrovská nafouknutá bublina při výročí 30ti let Škody Favorit... sám jsem pár let nazpět vlastnil takřka "top" model 135 GLXi ComfortLine (viz mojeauto) , pořizovačka 10.000, 5.000 ekodaň a nakonec jsem ho nechal za přepis :-) (trochu si rvu vlasy)
PS: I když si pana Vaculíka ohromně vážím,tak ohledně jízdních vlastností Favoritu po faceliftu s ním nemohu souhlasit. Favorit ve vyšších rychlostech byl opravdu "koza" a budil pud sebezáchovy při průjezdu zatáčky vysokou rychlostí :-) Vyzkoušel jsem si to na jednom úseku na konci D7 směr PHA-Slaný , táhlá levotočivá zatáčka pod kopcem. S archaickým Wartburgem 1.3 ( který měl ale velmi dobrou lichoběžníkovou přední nápravu s ideální geometrií) a v mém případě s motorem 1.6 AEE VW , se ten úsek dal projet i kolem 150ti bez zaváhání a s jistotou. Když jsem potom ten stejný úsek,stejnou stopou jezdil Favoritem (nižší rychlostí) , auto bylo citelně méně stabilní ( obě auta obutá na běžných pneu střední třídy,žádná Čína).
A po přečtení knihy Jana Králíka - V soukolí okřídleného šípu , která se věnuje vývoji Favorita, jsem měl z jízdních vlastností "Fáčka" ještě větší strach. Stačí si přečíst kapitolu o problémech s tak banální součástkou jakou je volant. První zkoušky s věncem volantu z ocelové tyčoviny byly katastrofální...setrvačnost volantu při prudkých změnách směru zapříčinila neovladatelnost auta, proto se musel zkonstruovat věnec volantu z duté trubky. Nedalo mi to a zkusil jsem si na ploše letiště v rychlosti kolem 50 km/h auto rozkývat prudkými pohyby volantu ze strany na stranu v krátkém intervalu....po několika amplitudách se Fáčko tak rozkývalo, že bylo takřka neovladatelné >:D
A k motoru, opravdu vydržel hodně...vylágrovaný motor jsem taky neviděl,ale problémem byly občas vložky válců. Motor se ing. Hrdličkovi a jeho spolupracovníkům opravdu povedl a v rámci možností dokázal uplést z *ovna bič.