Pozor, já neříkám, že má Rapid nehezké linie. Ze předu se mi dokonce dost líbí. Jen říkám, že působí tak dost jednoduše. Trochu styl Dawoo Tico nebo vystřihovánka z ABC, Citigo pak jak by smet. Sice mám rád jednoduchý čistý design, než milion kudrlinek. Ale tento byl už dost jednoduchý. Mi zas to, že je Rapid užší nevadí. Beru to takhle, než Fabia kombi užší není. A když nechceš Fabii, protože jednou za rok do zadu potřebuje sednout nějaká teta nebo kamarád (narozdíl od dětí do cca 12 let kde Fabia nevadí) tak je Rapid dobrou volbou!!! Úzká a vysoká může být proporčně Panda nebo Defender, ale je zajímavé, že tam to nikdy nikdo nekritizoval. Rapid měl podle mého zcela osobního názoru neštastný zadek. A pak propagaci jako "pod Octavia" místo "nad Fabia". Nikdo totiž nechce být pod.
LIFT ho měl přiliš vysoký a opticky těžký. Z důvodu že 480L na papíře by bylo nepřípustných a je je třeba 500+. Proto zadní polička byla díky tomu v kastli dost vysoko nebylo dozadu vůbec vidět (ano Rapid mě naučil couvat zase na zrcátka přesto že měl pípáky). Z boku se zadní kolečka v kastli ztrácela. Pravdou je, že kufr je brutálně ohromný. To slupne celou armádu cestovních tašek jak nic.
HATCH je zas praktičtější, ale jak nemá černé zakončení zadního skla + dominantní kola, tak je tez zadek tak "divně sesekaný". Mluvím o optickém dojmu. Půdorys kufru, vhodnější střecha pro hlavy zadních cestujících atd atd, to zas je všechno dost dobré. Děi zatím nemáme tak hatch mi přijde rozměrově dostačující.
Motorizace mají samozřejme spočítané. Všichni (nejen Škoda) podlezou základ na cenu od, a příplatky za lepší jsou percentuelně k ceně auta dost velké. Nejprodávanější podle mě bude silnější litr. Chtělo by to o chloupek víc, ale vzhledem k předpokládané ceně 1.5TSI (nad 400k) si myslím, že se to zapleskne právě silnějším litrem a dobré. Optimál pro běžnou jízdu mi pro takovou kategorii auta přijde motor přibližně +100kW. Abys na dálnici v kopci nemusel v reálu podřazovat a na okresce předjet nějaký autobus bez vypětí. 1.6 74kW v O2 se mi zdálo málo, po městě dobré, ale na rychlejší okresce předjíždění okolo stovky, to jsi protisměr musel vždycky dobře ohlídat a počkat si na příležitost a dávat plný ještě před zahájením manévru. Hm to já zas mám rád automaty, ale DSG nebo CVT nebudu hrotit. Jednou za čas si zopakovat "fofrklacek" je sranda.