Trochu statistiky Check24
Podle statistiky Check24 jsou řidiči v DE s nejvyšším indexem bodovaných přestupků (mezi kterými drtivě vedou přestupky za rychlost, protože ty umí policie "efektivně" vybírat) řidiči v Porsche s indexem 1,49, naopak největší „slušňáci“ jezdí v Nissanech nebo Toyotách, protože jejich index bodovaných přestupků je jenom 0,80 resp. 0,85 takže skoro poloviční počet pokut než „zločinci“ v Porsche.
Až potud by se mohlo zdát, že čím dražší a rychlejší auto, tím větší neukázněnost jejich řidičů a oprávněně i větší smršť pokut a argument pro další tisíce radarů na silnicích.
Ovšem existuje i statistika Check24 o nehodách a ta říká, že nejnižší index nehodovosti mají, a teď pozor, řidiči Porsche, konkrétně tedy 0,57. Naopak jeden z nejvyšších indexů nehodovosti mají řidiči Toyoty 1,25 tedy více než dvakrát vyšší pravděpodobnost nehody než u řidičů Porsche.
Mě z toho plyne, že pokud by šlo státu/polici skutečně o bezpečnost a ne o plnění státní kasy, tak další radary nejsou cesta jak toho dosáhnout. A pokud je nehodovost na vedlejší koleji a jde jen o tu nejjednodušší cestu k plnění státní kasy, tak by bylo fér si to alespoň přiznat.