< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co motor?
Prosím Tě, bez urážky, přečti si něco o vlastnostech olejů. Tím, že je olej řídký neznamená, že vždy dobře maže. Vysvětlím. Oleje SAE 0W20 jsou opravdu velmi řídké, s tím souhlasím, ovšem k vůli co nejnižším emisím mají sníženou i HTHS viskozitu (ACEA A1, A5). Zkráceně, HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity (oleje SAE 0W20) může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány. No a v případě naředěného oleje s benzínem se stane co? Olej s nízkým mazacím filmem, degradovaný třeba zmiňovaným benzínem zřejmě moc mazat nebude, že...
U Hondy je v příručce psáno, že pokud není k dispozici olej SAE 0W20 a ACEA A5, lze použít i oleje SAE 0W30 a 5W30, ACEA A3 ( což jsou oleje mj. s normální HTHS viskozitou, tedy oleje, které ještě opravdu nejsou "pokřiveny" ekoloby a honbou za co nejnižší emise). Auto mám taky v záruce, a co myslíš, že používám za olej? 5W30 (ACEA A3) a lijí mi ho tam během garanček, bez problému :yes:
A věř, že i 0W30 i 5W30 zaolejují motor během chvilky. Není to jen o hustotě, viz výše.