"Problém" s ředěním olejové náplně benzínem, se netýká pouze 1.5T v CR-V 5G (China, US), ale i 1.5T v Civicích. Zpravidla se vyskytuje u řidičů, kteří svá auta využívají převážně na krátké vzdálenosti. Takovéto provozní podmínky totiž mj. "nedovolí odpaření benzínu" z oleje. U vozidel, která jsou provozována v kombinovaném provozu, se tento jev nevyskytuje, tedy, při provozu s vyšší (standardní) provozní teplotou, jev vnímán není. Tomu odpovídá i skutečnost, že tento je zaznamenán na jednotkách kusů z prodaného tisíce.
Na dané téma zpracoval velice kvalitní článek náš přední tribolog, Ing. Černý. V něm mj. popisuje příčiny vzniku tohoto jevu (věřte, že s tím nemá problém jen Honda, ale 5-7% vozidel), přičemž zde zmiňuje jako jeden z aspektů (a nevhodnost) používání lehkoběžných olejů, zejména SAE 0W20.
Ve svém blízkém okolí znám aktuálně jen jednoho člověka, který tento jev vnímá (Civic 1.5T). Nejde o nijak významný "příbytek" benzínu v oleji, hladina se pohybuje v maximu lehce nad horní rysku. Stav reklamoval a sám jsem zvědavý, jak to bude dealer v ČR, potažmo Honda Europe řešit (zda softem, nebo změnou termomanagementu). Taky mám motor řady L15B, ale popisovaný stav nevnímám. SAE 0W20 v autě nepoužívám (ale SAE 5W30) a měním z důvodu převládajících krátkých tras co 7-8.000 km.