Mám to samé v ME + pár věcí navíc - vyklápěcí, kouli, roletky v zadních oknech, sledování mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích a pár dalších věcí.
Souhlasím s tím, že podvozek je tvrdý, ale ještě jsem nezkoušel ufouknout kola na 2.3. Při dobré silnici je podvozek OK, vadí hlavně ty největší díry v Praze, což je bohužel skoro všude. Kdybych kupoval znova, vyzkoušel bych nastavitelný podvozek, jinak mne na autě štve:
Špatný výhled přes A - sloupky
Kufr de facto bez variabilní podlahy, ledaže by si člověk obstaral dojezdovku
Úplně idiotský palubní PC, aby auto v této cenové relaci nemělo možnost změření si více vzdáleností, než mít předdefinovanou spotřebu a vzdálenost od startu, od načerpání a dlouhodobou, to je je výsměch. To i stará Mazda 626 z r. 2000 měla Trip A a Trip B na budíku. Tj. palubní PC je parodie. 1 Trip na budíku to fakt nezachrání.
K tomu patří nepřesnost měření spotřeby - u mne je odchylka cca 0,4 - 0,5 l, je předmětem reklamace, čekám na vyjádření. Odchylka je samozřejmě směrem dolů. I u 10 let starého Hyundaie Accent, když jsem ho měl půjčený, seděla spotřeba na +-1 desetinu. Opět v 21. století parodie.
Nesmyslné umístění rolety v kufru, je de facto nepoužitelná, vyndal jsem ji a asi nikdy nedám zpět, protože se nevejde s normální rezervou ani pod podlahu kufru...
Zatím vyšší spotřeba, cca 7,3 l/ 100 km. Nejezdím pomalu, dálnice cca 140 tacho, jinak po městě jak provoz dovolí bez větších akcelerací, stejně se spěchem nedá ve městě nic urychlit. Přesto bych dle jiných recenzí čekal spotřebu o cca 0,3 - 0,5 l menší. Dealerka říkala, že prý po zajetí klesne, zatím se nic neděje, je prakticky stejná od nového auta (najeto cca 4 tis. km)
Nepřesnost počítadla km, odchylka je cca 0,5 km na 100km, samozřejmě směrem nahoru.
Auto by mohlo být o cca 10 cm delší, je skvělé, jak je ve městě kompaktní, ale pár cm navíc by se hlavně do kufru hodilo.
Zadní sedačky nelze sklopit ze zavazadlového prostoru.
Ergo sedačky jsou OK, ale v létě se mi i přes klimu hodně potily záda přes ten mikrofleece, Stará mazda 626 byla v tomto lepší (látka na sedačkách).
Zrcátka by mohla být větší.
Zvuk motoru je opravdu nic moc, jak sekačka, nic co by člověk chtěl poslouchat.
V kufru je opravdu jenom 1 háček, opět v dnešní době výsměch.
Mohla by být ještě o kousek delší 6, aby otáčky na dálnici o cca 200 poklesly. Motor by to podle mne v pohodě utáhnul. DSG točí na 7 o něco méně, než manuál.
Co je na autě dobré:
Silný motor, udrží 140 - 150 kopec nekopec na celé D1.
Dobré odhlučnění i ve vyšších rychlostech.
Super je adaptivní tempomat, někdy reaguje zmateně, např. při odbočování auta vepředu, ale jinak je dokonalý. Skvělé i na dalnici, podstatně snižuje únavu.
Výborná stabilita i na dálnici ve vyšších rychlostech, čekal jsem větší citlivost na boční vítr, která se však nekoná.
Auto je svými rozměry velmi kompaktní, dobře se ve městě zaparkuje.
Posuvné zadní sedačky - skvělé pro zvětšení kufru o pár cm, je - li třeba.
Relativně malá spotřeba oproti jiným MPV, např. Zafira i S-max nejméně o 1 - 1,5 l navíc dle spritmonitoru. Kdo chce benzínové MPV, co ho nesežere, nemá podle mne moc na výběr, než vzít Tourana.
Dobrý přístup k sedačkám. Vzadu není středový tunel, velké plus, i prostřední místo vzadu je prakticky plnohodnotné.
Auto působí poctivým dojmem, je přehledné ovládání, klima je na knoflík a ne v displayi (jako např. Peugeot 308). Ale není v něm ani nic navíc, žádný luxus to není.
Krásný design, podle mne je to asi nejhezčí MPV, rozhodně lepší, jak minulé generace Tourana.