< původní příspěvek < Re: Metoda vykazovania spotreby splnenia normy
XC90 T8 v kombinaci (150-160km/h dálnice, okresky předjíždění na podlaze, jinak jízda kolem 100km/h, vesnice a města se snahou jet jenom na elektřinu) mi po cca 350km ukázala 8,8l. Dálnice byla cca 50%, okresky 40 a zbytek vesnice). Stejná jízda s A6 3,0 TDI by vyšla podobně, maximálně o deci míň.
Město bylo někde mezi 0 až 4l.
Ono PHEV se i na opravdu dlouhou jízdu vyplatí a ušetří i tam, protože dokáže i s málem energie z brždění trošku pokrýt přechodové stavy spalovacího motoru (ukázkově zrychlování). Krom toho i ta elektřina na cca 50km udělá z těch 1000 5% což stačí na přepravu té váhy navíc (tohle je ale teorie).
To, že to u R4 nafťáku ekonomicky nedává smysl je fakt. Proto se mi líbí víc 560E, která bude jezdit mezi 6-10l tam, kde by V8 žlara 15.