fajn
Až na ten blábol o vidlicovém šestiválci (jde o řadový) fajn článek.
Naftový hybridy rozcupují hybridní Toyoty v hledisku CO2 jako nic. Druhá věc je ta, že jsou to modely (ony nafťáky), které se kromě Evropy zřejmě jinde prodávat nebudou.
Sice je to složitý pohon, ale vidím v tom spoustu výhod.
- hlavní plus je možnost vjezdu do libovolné emisní zóny v kombinaci s úsporným provozem na dálnici
- R4 nejvíce obtěžuje hlukem při malých rychlostech (zde eliminováno), na dálnici to bývá OK
- R4 s výkonem R6, ale R4 potřebuje na své zahřátí cca 70% energie oproti R6
- pokud se v zimě zaparkuje ve velmi mrazivém prostředí a nepůjde naftový pohon, lze (i s tou částí el. energie co po mraze v akumulátoru zbyde) dojet do teplejšího místa "rozmrznout"
Samozřejmě velkým mínusem je cena, to už je pak na každém, zda do toho jít.