downsizingovy teoretici
Ano downsizingovy teoretici maji jiste svoji teorii, ale kdyz mas ted spotrebu pod 6 litru, tak asi u atmosfery jsi mel vyssi a nemela takou pruznost. Ted jsem cetl, ze atmosfericke motory konci u Oplu, .. a take u Toyoty, protoze i v realistictejsim mericim cyklu NEDC+RDE maji vyssi spotrebu = emise CO2, za ktere se plati pokuty (vyrobci) a dane (zakaznici v nekterych zemich), tak je potom na miste otazka - je i novy merici cyklus spatny a neodpovida realite, nebo je opravnu downsizingovy motor uspornejsi?
Treba i posledni test nemeckeho casopisu v srovni spotreby, kde byly v prvni desitce jenom nafty a benzinova Mazda. Jenomze co je za nizkou spotrebou Mazdy? Opravdu realne usporny motor, kdy vsichni potom delaji neusporne downsizingy? Jeji nizka hmotonost? Nebo specificky styl rizeni nekterych lidi, kteri treba turbomotor vytaceji jako atmosferu?
Zkusme si takhle srovnat Mazdu 2.0i 88kw a Golf 1.4TSI 90kw manual od 2014 na spritmonitoru a vyjde nam:
Mazda 6.63
Golf 6.11
Navic Golf je i v kombi, kdy asi zere o neco vic (mozna jenom o deci), kazdopadne Golf usetri pul litru a ma lepsi pruznost. Jiste ma vetsi servisni slozitost, ale pul litru na 100 vydela 16500Kc za 100tisic km a Mazda jak vime ma problem s rzi, takze neco si veme na nastrik dutin cca 3000Kc, ale obecne motor je to mene narocny, to ano. Pro bezneho zapodonemeckeho ridice (typizovany zakaznik pro vetsinu automobilek v EU), co proda auto po 100 tisic km, to ale asi neni argument.