osobní zkušenost
Něco přes rok vlastním Rapida 1,0 TSI 81kW a pokud jde o dynamiku a spotřebu tak spokojenost na 100%. Dokonce bych se nebál říct, že jsem z motoru nadšený. Skvělé pružné zrychlení, žádné vibrace, žádné obtěžující pazvuky od motoru. Obtěžující je až aerodynamický hluk po překročení 150km/h. Na letních 17" Dunlopech je auto krásně stabilní. Auto má ale poněkud zvláštní chování při ostrém nájezdu do zatáčky. Nejprve máte pocit, že přechází do přetáčivosti, zaklekne a drží. Poprvé mě to vyděsilo a přitom se vlastně nedělo žádné drama... zvláštní asi ESP? Na zimních 15" Nokian WR D3 auto docela plave a celkově má takový gumový projev.
Pokud jde o dlouhé převody tak to musím potvrdit. Popojíždění v kolonách na dvojku je naprosto nemyslitelná věc a chvilku trvá než si zvyknete podřazovat na jedničku. Každopádně při rozjezdech do sebevětšího kopce jsem žádné pálení spojky nezaznamenal. Dost tomu nejspíš napomáhá hill holder, který auto nenechá couvnout. Prostě na jedničku může spálit spojku jen úplné jelito bez citu. Situace se ale mění při couvání. U běžného parkování kde jde jen o metry není žádný problém. Horší je to při couvání do svahu třeba na nezpevněné cestě (případ který se mi stal). Mokrý trávník, svah a je problém. Normálně by se dalo přes spojku couvat lehce nad úrovní volnoběžných otáček, ale do svahu to nejde a po přidání plynu už jste v pásmu maximálního kroutícího momentu a je zle. Bylo to poprvé co jsem ucítil spojku.
Celkově jsem ale s autem spokojený a technickou závadu jsem zatím řešit nemusel.
Navzdory diskusním strašákům mi přijde auto komfortní i na 17", ergonomie bez problémů, infotainment až primitivně jednoduchý a svižný bez záseků. V téhle cenové relaci bych zvažoval snad jen Fiat Tipo, ale u něj je vyšší propad ceny a proto jsem dal přednost Rapidu. Tak snad spojka vydrží. >:D
A poznámka pod čarou. Už bych se k mým předchozím atmosférickým 1,4 a 1,6 vracet nechtěl. Dynamika a spotřeba je u 1,0 TSI jiný vesmír. Teď jen aby byla stejně potěšující i životnost. >:D