Zkuste se podívat na YT na různá videa, která ukazují CX-3 v terénu. Mnohdy mě překvapilo, jak náročný terén to auto zvládne. Samozřejmě, že je to hlavně městský crossover, se kterým lze vjet max. na nějakou nenáročnou lesní nebo polní cestu. Jenže někteří novináři se rozhodli, že půjdou do extrému a často byli překvapeni, že auto to zvládlo. Třeba Vám některé z videí zodpoví na otázku, zda byste s CX-3 dojel i na chatu. :-)
Mé poznámky k projevu motoru berte s rezervou. Ten motor jede hezky a v nízkých a středních otáčkách má nádherný zvuk. Mně vadí zvuk v extrémně vysokých otáčkách, při akceleraci na plný plyn a to jen kvůli tomu, že Mazda 6 zní v tomto pásmu daleko líp. Jenže to srovnávám malou Mazdu CX-3 s autem, které stojí o dvě třídy výš a to je z mé strany trochu hloupost. ;-)
Pokud jde o kompresní poměr, Mazda své motory neustále vyvíjí a mění. Jak Mazda 6, tak i Mazda CX-3 (oba modely po faceliftu IPM 2018) mají upravené motory.