V aleji je ale nablito. Problem je ten, ze vetsina ctenaru zde spada do kategorie “moudrych neridicu od VW”. Jejich stroje jsou od nepameti tzv. “typicka Hrdlickarna”. Tedy auta s rachitickymi motory na malych podvozcich. Majici navic velke momenty okolo osy, takze v meznich situacich nejedou tam, kam ukazuje volant. Navic znacna smerova nestabilita je doplnena o velmi rychly prevod rizeni s ponekud linearni charakteristikou. Vysledek vydavan za sportovni jizdu. Okoreneno hlukem od kol a foukanim ode dveri. Za tmy vpredu slepe jak patrona, ale s oslepujicimi zadnimi svetly. S unylou grafikou pristroju. Do nedavna monitorem schovanym zamerne az u kolen a necalounenymi vnitrnimi okennimi ramy.
Tito moudri neridici VW casto navstevuji supermarket a neustale kupuji specialni smesi do ostrikovacu, ktere dulezite prede vsemi dolevaji, protoze jiny ukon na vozidle nezvladaji. Ale tento jim velmi zvysuje ego a vozidlo v naslednem prodeji proto nese casto oznaceni “po velkem servise”.
S temito lidmi se chces bavit o prevodovce? Ano pro SPORTOVNI vozy je system typu PDK vhodny, bohuzel je vzdy docela problem se s temito vozy rozjet, zajizdet do male garaze, provadet tesne manevrovani. Vykazuji v podstate 2 polohy, jako stary mixer, ON a OFF. Muzes se jit zeptat do Belgravie, kde je maly servis pro Rolls, Bentley, McLaren, Ferrari, Lambo, Landrover a Mercedes vsechno dohromady jednom cihlovem retro domecku o velikosti skolni tridy, jak se jim tam s cim zajizdi. Pokud jsi sportovec a umis jezdit s klasickym manualem ne s meziplynem jako kazdy druhy, ale zcela bez pouzivani spojky. (ano zavodnici to vetsinou umeji). Tak je toto reseni pro tebe vhodne a neni duvod se mu smat.
Vetsina ridicu je (resp si myslim, zeby mela byt) ale zvykla dat linym zpusobem decko, pomalu poustet brzdu a citit, jak se auto jako na oblacku zacina posunovat vpred. Menic, ktery je stejne na nejvyssim stupni uzavren a jehoz prokluz lze regulovat je proto pro bezneho ridice daleko vhodnejsi a prijemnejsi reseni. Ja jezdici s automatem do te doby snad 20 let jsem se treba pri prvnim seznameni s DSG v O3 neumel ani rozjet. Dal jsem Decko a nic. Vyradim, jdu koukat zda neni neco pod koly, vse ok. Druhy pokus, dam Decko a zase nic. Kontroluji tedy pohmatem rucku, taky ok. Premyslim co autu tedy chybi a v tom najednou skooooook, auto poskocilo jak kdyz startujes se zarazenym kvaltem. Leknutim podvedome slapu na brzdu, jsem rad ze nikdo nestal pred kapotou. Uz tedy vim jak to “funguje”. Poustim tedy brzdu potreti, se zatatymi zuby a vyrazem ve tvari jak na velke strane, svirajic volant cekam na ocekavany skok. Hooooop, po odmlce prisel. Uf no a muzeme jet. Doposud jsem na vetsine aut s automatem za jizdy nepoznal jaky je zarazeny stupen, tady KAZDE razeni bezpecne poznam. V ramci pozitiv muzu rict, ze se mi libila funkce plachteni. Sice i Wartburg 353 pokud jsem ridil ja spinal volnobezku kontinualneji, ale aspon neco.