No abychom to uvedli na pravou míru. Nemám ve 41 letech důvod lhát, prostě jen beru to, co mi nabízí za informaci samo auto.
Sprit monitor neberu, tam je to vždy mimo mou realitu. Pokud jezdí lidi stylem vytočená jednička, jako můj soused s novou 340i a se studeným motorem, není se čemu divit, že se auta kazí a že moc žerou palivo.
Já jsem vždy dlouhodobě minimálně na hodnotách výrobce, ale většinou ještě lépe.
Příklady?
BMW 330e: dojezd na elektřinu teoretický podle výrobce 40 kilometrů, podle novinářů 25 a já s tím elektricky za ideálních podmínek ujel 44. Musím dokládat videem? Aha musím...
[odkaz]BMW 330e: prázdné baterie, teplota -15 stupňů, Ostrava-Praha za 7,2 při PRŮMĚRNÉ rychlosti 130,1 km/h...
[odkaz]Audi SQ7: Praha Smíchov - Blanka - tankování u Lovosic do plna - někde u Berlína za 5,2 při průměru 88 km/h...
[odkaz]BMW M3 F80: Praha - Berlin - Praha za 7,4l po 710 kilometrech a průměru přes 90 za hodinu.
[odkaz]Opravdu nechápu třeba u SQ7 spotřeby nad deset. Ještě možná jeden příklad. Německo v rozmezí 180-263, v CZ pak 130-150 a dojel jsem za 8,6l/100 km.
To znamená, i kdyby PP měřil o litr méně, tak jsem na cca 9,5 a přes ně se dostat na dálkové trase mi přijde prostě nemožné.