Ten bezhlavě devotní pseudotest mě přiměl k tomu, abych se cestou z práce zastavil u VW prodejce - a toho Golfa si vyzkoušel.
Předem hlásím, že to není úplně špatný auto, ale ctihodný autor měl záchvat nadšení a zvýšenou teplotu, pokud tvrdí, že kdo chce najít chyby.. tak je nenajde.
Udělám stejnou "klukovinu", jako kdysi udělal britský autocar při testu BMW 3, když napsal, že má opravdu dobrý CD přehrávač.
V tomto případě platí, že auto mělo opravdu hezkou barvu... takovou nějakou žlutozelenou, možná myšlenou jako zlatou, perleť.
Jinak je to průměrné auto, s fádním a nehezkým interierem - byť s docela dobrýma sedačkama... a s hódně nadstandardním výkonem. Vztaženo na třídu, nikoliv na cenu.
Chyby?
- urážející cena na to, co nabízí
- chybějící manuál .. případně obtížně spolupracující dsg
- to auto má 228kW... takže to není určeno pro rodinné cestování, že ne.. takže z tohoto pohledu je nepříjemné, do jaké míry si dělá co chce. Souběh chování motoru - typické pro všechny vysoce přeplňované motory, chování dsg, typické pro všechny automatizované mechanické převodovky, a rozdělování výkonu na čtyřkolku, typické pro všechny elektronicky řízené náhony na všechny 4 kola znamená, že vlastně nikdy dost přesně nevíte, co to auto udělá.
To by až tak nevadilo u auta se 110 kW.. ale je to problém u auta s 228kW.
Tenhle kousek měl asi "hodně nekompletní" výbavu, takže neměl ani Akrapoviče ani řízený tlumiče... takže tyto zážitky se nekonaly a zvuk byl.. komickej.
Co ale bylo téměř traumatizující je ta palubka - display. Měl jsem možná smůlu, že jsem to zkoušel v pozdním odpoledni ostře slunečného letního dne.. ale zapadající slunce se v té "kapličce" odráží tak, že vlastně nic nevidíte.
Auto tohoto výkonu vybízí ke spuštění sedačky níž... a pak najednou zjistíte, že profil dveří a středního tunelu obtěžuje... a vysoká architektura palubka omezuje výhled!
Asi by to nevadilo při jízdě po okruhu - ideálně nějakém s dlouhými rovinkami.. třeba Monze, blahé paměti.
Ale vyloženě to ruší při jízdě po okresce... takže tu sedačku vrátíte nahoru, aby jste viděli. Ale pak vlastně raději nevyužíváte těch 310 koní.. 160 by asi úplně stačilo.
Tak asi tak. Co se mi líbilo, bylo sezení vzadu - pro dva super. Když sklopíte zadní opěrku, dost širokou, tak vás to "zavře" docela spolehlivě, takže relativně dobře snášíte i rychlejší jízdu řidiče... a sedíte víš, než on, takže i vidíte na cestu. To je fajn.
Jak píšu na začátku. Není to špatné auto. Ale těch chyb se tam najde přece jen dost... a to jsem ho zkoušel malou chvíli a způsobem zapůjčeného auta s "majitelem" vedle sebe... a v této chvíli se dostane na scénu ta cena.
Není to špatné auto.. ale je DOST dobré za 1,5 milionu?