No, já s tím litrem s CVT také nejel, jen mi v paměti "visí" resumé dvou testů s touto motorizací, kde takový setup vyhodnotili jako slušnou alternativu. No a pokud bych to chtěl, myslím litra, logicky bych tuhle verzi nevynechal. CVT z principu není střela, 1.5VT s ní mám při rozjezdu chvíli takové zaváháni, je to malinkatý okamžik, jako třeba u 1.5EB. Pak to sázelo "kvalty" slušně. Najel jsem s tím 500 km, takže jsme se zblížili a já si tu jízdu užil i s tolik zatracovaným CVT. Stále si ale stojím za svým, když Civic, tak 1.5 VT 6MT. CVT jako MOŽNÁ alternativa k litru. On je fakt na omezovači s 6MT záhy, jako ten diesel.
Neumím si předsatvit řidičtější auto i třeba na ten občasný okruh a v cenové relaci pod mio, než Civic. Jasně, je tu plno dalších hráčů, ale i velice krátká "ochutnávka" CTR 10G mě přesvědčila o tom, že tohle je prostě ono. Je to však jak píšeš, jako daily ne. Ne, že by to bylo nekomfortní, což ono paradoxně docela i přes ty "škupky" tlumí uspokojivě, ale právě proto, že mi není 20, nebo 30, abych měl daylinu, která bude vždy a všude středem pozornosti. Mít však hafo prachů navíc, neváhám ani chvilku, bez debat (ideální víkendovka). A vypustil bych i tu Cupru, která by v případě nutnosti vlastnění pouze jednoho auta s největší pravděpodobností dostala zelenou.
Jo a to s tím šíbrem a adaptivy byl Sport+.