Tohle je o vývoji, já si myslím, že ten odstup mezi nižší střední a střední je pořád znatelný, ale SUV je pro dnešní cesty vlastně příjemným společníkem a chápu lidi, že si ho koupí.
Představ si to z jiného úhlu a né jen extrémní situace, kdy se musíš nutně převrátit v zatáčce díky těžišti.
Sedíš výše - máš o dost lepší přehled o situaci, hlavně ve městech je to opravdu přínos, který musím i sám uznat. Navíc jezdí tuna dodávek a nákladních aut, přes které z osobáku nevidíš
Vyšší podvozek - cesty jsou v žalostném stavu, vždy mne zabolí, když vezmu omylem díru, od té doby co jezdím i v jedné stopě vnímám povrch daleko citlivěji a kličkovat mezi kanály a vyjetými kolejemi, to je peklo. Takže SUV přejede často lépe a hlavně při parkování není problém najet na chodník, různou hranu, vystouplou vozovku (zdravím pražské silničáře) a na chatu se nemusíš bát, že urazíš něco z podvozku - což třeba u mého Mondea MK IV nebyl problém a jednou jsem zůstal zaseklý na pařezu >:D
Bezpečnost - ať si tady říká kdo chce co chce, tak přecijen vyšší posaz je při nárazu lepší, než malé nízké auto. Sám jsem absolvoval náraz ve vyšším vozidle a díky tomu se nám nic nestalo. Ano, jsou situace, kdy se nešťastně auto převrátí, ale není jich zdaleka tolik.
Získáš tak univerzální auto, co projede vším, jízdní vlastnosti už se tak markantně neliší od klasického auta, někdy ho i převyšují, sám občas jezdím SUV a sedí na silnici i v zatáčkách. Náklady nejsou o tolik vyšší, naftové SUV přiměřené třídy bude brát o kolik více, než naftová střední třída ? O litr maximálně ? Já jezdím za 7, strejda s Tiguanem o podobném výkonu a motorizaci za 7,5.
A co stojí navíc ? Gumy ? Možná pokud jezdíš na základních 16tkách u střední třídy, jinak solíš stejně >:D
I přes tohle vše jsem SUV módě imunní, ale tato pozitiva pro drtivou část kupců převládají. Já si myslím, že nejideálnější, když už, tak je něco jako Passat Alltrack, Oktávka Scout... prostě kombi, 4x4 pro případ sněhu na pražské magistrále >:D a projedeš i polňačkou >:D Jinak mne stačí klasické kombi.