Spolehlivost těžko posoudíš
Můj názor je, že jako individuální motorista, který za život vystřídá pár kusů aut od různých nebo jedné značky v podstatě nemůže objektivně posoudit spolehlivost. Závadovost se určitě počítá na jednotky procent a mnohem větší pravděpodobnost tedy bude, že ať už jezdíte čímkoliv, budete v té drtivé skupně majitelů, kteří mají OK auto. Jako např. 187tis. km s rodinným Daewoo Matiz v podstatě bez vážnější závady, přestože jde o známé nespolehlivé auto. Chápu, že jako majitel auta, který má zrovna smůlu a odejde mu něco drahého, tak na značku zanevře a mluví o tom, jak se zhoršila kvalita atd. atd. Ono to prostě tak horké nebude a já bych dneska ani omylem netvrdil, že BMW, Škoda nebo VW je nějak významě nespolehlivější než Mazda nebo Renault a naopak. Vězte že je hromada lidí, kteří měli 7 toyot a bez závady nedají na značku dopustit - a takto má každá značka. Stejně tak má každá značka spousta smolařů. Je to stroj, díly vyrabějí stejné firmy, kompletace probíhají plus mínus podle obdobných automotive standardů. Takže si přejte štěstí, ať nemáte zrovna kus z těch např. 9% nespolehlivých:-)