Nemusí se jednat o účelovou manipulaci. Často jsem si všiml spíše chyb vyplývajících z nedostatečného průzkumu nebo testování. Oni i novináři jsou lidé, mají termíny a často i omezené možnosti. Pokud se oprostím od podezření, že novinář píše na objednávku, pak nejčastější chyba v recenzích je, že Mazda je drahá. Tohle třeba uvedl i Honza Koubek, kterého bych z ničeho nepodezíral. Zkrátka hodně často se srovnávají základní modely, ale člověk se nesmí zapomenout podívat i na to, co dané auto v základní výbavě nabízí.
U podobného cenového srovnání mě dále překvapuje i to, že novinářská auta jsou nadstandardně vybavená. A u Mazdy jednoznačně platí, že čím lepší výbava, tím je cenově výhodnější v porovnání s konkurencí. Prakticky nikde se to nezmiňuje. Nikdo si s tím nedá moc práci, aby tohle srovnal. Kdo si koupí u takového auta úplný základ? Neříkám, že všichni si kupují maximální výbavu, ale základ je opačný extrém. Člověk je pak často překvapen zjištěním, kolik ušetří oproti konkurenci, stejně jako jsem byl překvapen i já, když jsem si to spočítal.
Z dalších věcí, které jsem v recenzích zaznamenal a se kterými si dovolím nesouhlasit, jsou to nejčastěji poznámky kolem dílenského zpracování, cen v servisu, případně komfortu jízdy na velkých kolech. Interiér je u Mazdy opravdu precizní, zejména ve výbavě Revolution Top. Tvrdit tedy, že interiér Superbu ve výbavě Style vypadá hodnotněji, to mi doteď vyráží dech. Nechci se k tomu ani vyjadřovat. Jednodušší je vidět obě auta na vlastní oči. A když přeskočím víceméně stejné ceny v servisu jako u koncernu, o tom jsem se v recenzi zmínil, tak mě konečně zaráží zmínky, že auto je na 19" kolech méně komfortní. Snad v porovnání s auty se vzduchovým podvozkem. Mě právě na Mazdě nadchlo, jak skvěle se s ní jezdí i na rozbitých cestách. Je udivující, že obyčejné tlumiče zvládají svou práci líp než auta, která mají adaptivní podvozek. O tom psala snad jen jediná česká recenze, co si tak vybavuji.