Už jsem to sem psal, máme ve firmě Golfy jak 1.4 tak 1.5 TSI oba 110 kW a jízdní projev 1.5 je lepší. Záleží tedy na tom co kdo preferuje, ale 1.5 je určitě tišší v celém spektru otáček, především při vytočení je pak daleko tišší (samozřejmě těžko soudit jestli je to jenom vlastnost motoru nebo jestli nepřidali na tlumících hmotách). To může v některých jedincích zvyklých na "hen hen" vyvolat pocit, že 1.4 je dynamičtější a 1.5 nejede protože neřve, ale není tomu tak, v přímém srovnání jsou do 120 km/h oba motory vyrovnané, pak 1.5 ujede, sice ne o moc, ale ujede (tipoval bych, že max. výkon má stejný, ale lepší průběh toč.momentu/výkonu). Navíc ta 1.5 má lepší, hladší spodek, prostě menší turbodíru, což zase někdo, kdo hodně točí motor neocení, ale kdo jezdí hodně po městě tak jednoznačné plus, bez vlivu na komfort lze u 1.5 jít o nějakých 300 ot/min. níž než u 1.4). A co se týče spotřeby tak v dálkových jízdách po dálnici při zatížení je prakticky stejná, o pár desetinek je 1.5 lepší při klidné jízdě ve městě a na okreskách (logicky tam vypínání válců něco málo ušetří, pod zátěží jsou to jinak velmi podobné motory jak dynamikou, tak spotřebou). Takže za mě 1.5 je lepší motor (hen hen mi nechybí) protože je tišší, má hladší spodek a je krapet dynamičtější. Jako subjektivní chyba 1.5 muže být vnímáno jenom to, že dost dobře nejde kontrolovat otáčky sluchem, protože ve většině režimů ostatní jízdní ruchy překrývají zvuk motoru a kolik motor točí musí řidič kontrolovat na otáčkoměru, 1.4 naproti tomu pohled na otáčkoměr nepotřebuje, protože je prostě neustále slyšet a zkušenější řidič okamžitě ví kolik točí aniž by to kontroloval (tím samozřejmě nemám na mysli, že by 1.4 nějak rámusila, proti dieselům je to šepot květin, ale vedle 1.5 je prostě hlučná).