Není všechno zlato, co se třpytí :-)
Kdysi jsem takle napsal opěvnou ódu ma Fábii II kombi Magic. Problém je, že za 4 roky už nadšení bylo totam. Přesně po 4-leté záruce mě postupně odešel vlnovec, přední tlumič výfuku, začal být hlučný motor a ve 120 000km začly pak klepat ventily :-)
Teď mám Rapid 2016 1.2 TSI a zažívám něco podobného. Akorát mám pětiletou záruku,... jenže v servise už jsou připraveni odrážet dotěrné řidiče s poruchami :-) Když to shrnu. Po dvou letech mám vadný kompresor klimatizace SANDEN, který má i Fábie 2018, hlučné palivové čerpadlo, krabatí se látka na sedadlech kolem švu. Museli mi vyměnit spojkový pedál, protože se ohl v osce. Plynový pedál vrže časem všem uživatelům Fábií a Rapidů :-) Nejsem rozhodně sám, stačí číst Škoda Forum, kde moc spokojených majitelů člověk nenajde.
Můj názor je takový, že poctivý dříč a kombík na vše Fábie prostě není. Podvozek je poddimenzovaný, pokud vozíš něco na stavbu snížíš si životnost už tak nekvalitních tlumičů na délku záruky.
Z mých zkušeností vydrží o hodně více např. Ford Focus III 1.6 Ti-VCT. Je stále skladem za 336000kč. Ano okresky jezdí za 6l a dálnice za 7l, jenže tohle bude dělat dalších 300 000km, což Fábie 1.0 TSI ani náhodou. Rovněž výfuková soustava ve Fábii počítej max. 6let, u Focusu klidně dvojnásobek atd atd.
Pak je tu velikost - Focus, Ceed v kombíku jsou o 10cm širší a o 25cm delší a to je sakra znát. Fábie kombi má jen 430cm, takže je dlouhá stejně jako Rapid Spaceback! :-)
Aby to neznělo jen negativně, přeji ať Fábie slouží co nejdéle. Jen jsem chtěl napsat, že Škodovkama jsem se vyléčil a Rapid je moje poslední sousto :-)