Děkuji za srozumitelně sdělený názor. Jen si dovolím připomenout, že novodobá pětistovka je tu s námi už od roku 2008, a to s minimálním updatem pro podporu prodeje. Je pravda, že fabrika v Tychy je téměř naplno využita i po ukončení výroby Fordu Káčka na stejné platformě. Ale to prostě a jednoduše nepůjde do nekonečna. Oživení řady modelem s dvěma páry dveří ve verzi "kombi" (asi spíše mini-Allroad) jen zajistí naplnění kapacity na další 3-4 roky. A přichází opravdu pozdě. Stejně jako v pátek naznačené nové Alfy.
Ten "buzz-word" ne-vývoj je už v DNA současného Fiatu. A v tom spatřuji největší riziko do blízké budoucnosti. Teď najednou signore SM hovoří o elektromobilech, přitom před pouhými třemi lety pravil, že elektromobilita nedává žádný smysl (tedy, ona ehm opravdu zatím nedává smysl; ale vlak jede dál prudkým tempem, Magnetti-Marelli bylo od vývoje elektroauta odstaveno a teď by měli dát dohromady několik zachránců značky?) Nejde o pomlouvání, prostě to všechno, co se děje kolem Fiatu, nedává smysl.
Ještě jedna poznámka, z jiného konce. Agea, tedy Tipo, je prodejně velmi úspěšný model. Jistě, že ne ve střední Evropě. Ale na jihu Evropy i v Turecku a přilehlých zemích a dále v Latinské Americe jede na plné obrátky. Přitom na těchto trzích patří k těm dražším autům. A vyrábí se v levném Turecku a v levné Argentině. Přesto SM hlásí, že na něm nevydělává tolik, kolik si Fiat představoval. Tak kde je chyba? Znovu si dovolím pochybovat o reálných manažerských kvalitách SM: jiní vůdci automobilek si s podobnými situacemi poradili úplně jinak, než aby osekávali výrobu. Našli systémová opatření, která zajistila efektivní výrobu neustále stoupajícího počtu aut v každé ze zvolených fabrik. Proč se domníváte, že recept SM bude fungovat?