Opět podivné teorie v článku
Citace: "...Z důvodu malého vnitřního převodu brzdy je zapotřebí k jejich ovládání obyčejně větší síla než u bubnové brzdy. Proto jsou vhodné ve spojení s brzdovým posilovačem. Pokud má auto kotoučové brzdy a nemá posilovač brzdného účinku, pak se brzdy obtížně ovládají a pocitově vozidlo moc nebrzdí..."
Tohle samozřejmě není pravda. Kotoučová brzda je oproti bubnové mnohem účinnější i bez posilovače. Dobře to ví každý kdo si například porovnal bubnovou a kotoučovou brzdu na motocyklu. Obě bez posilovače a přitom je účinek i dávkování kotoučových brzd o několik vesmírů lepší. Případně pamětníci můžou porovnat kotoučové brzdy Š100 oproti Š1000MB s bubny, také oboje bez posilovače.
Takže pro pana Dusila - převodový poměr jde snadno navýšit i u kotoučové brzdy, stačí změnit poměr ploch pístku v brzdovém válci a pístů v brzdiči nebo ještě jednodušeji opřením tlačného trnu na pedálu brzdy blíže jeho ose. Pochopitelně ale zvětšení převodového poměru by přineslo delší krok brzdového pedálu. Důvodem pro použití posilovače v autě je proto úmyslně zmenšený převodový poměr pro dosažení kratšího chodu pedálu.
Citace: "...U kotoučových brzd se vyskytuje rovněž pískání při brzdění. Vzniká vibrací při dosednutí brzdové destičky na píst brzdového třmenu...."
Ve skutečnosti je to jinak, pouhým dosednutím brzdové destičky na píst by pochopitelně žádná vibrace nevznikla. Vibrace vznikají při kontaktu mezi destičkou a otáčejícím se kotoučem. Jejich příčinou je fyzikální rozdíl v hodnotě smykového tření statického a za pohybu, to druhé je nižší. Ve spojení s mikropružností desek, třmenu i dalších dílů brzdy pak může za určitých okolností takto proměnná třecí síla mezi destičkou a kotoučem celý systém mechanicky rozvibrovat.