Vypouští NOx a pevné částice a přesto jsou šetrnější?
Donedávna jsem měl motor 2.0 MPI Euro 4: dva třícestné katalyzátory, systém sekundárního vzduchu pro snížení emisí studeného startu a rychlejší ohřev katalyzátorů, nepřímé vstřikování se vzduchovým prstencem. Tento motor vyráběný v mexickém Pueblu splňoval i velmi přísnou kalifornskou normu ULEV II (Ultra low emission vehicle), ještě před rokem se v USA i v Kalifornii prodával VW Jetta 2.0 MPI. Motor by s prstem v nose splnil současné i chystané evropské normy, které jsou obecně benevolentnější. Jenže výrobce potřeboval šetřit a tak ho už před cca 10 roky vyřadil z evropské nabídky. Teď mám od stejné automobilky Euro 6 TSI: Jeden třícestný katalyzátor, bez sekundárního vzduchu, přímé vstřikování bez filtru pevných částic.
Ano, podvádělo se i dříve. Ale ne tolik, co dnes.