vlastnil jsem a never ever
Vlastnil jsem 1,6 HDI 80 kW rv 2008. Ve 157 tkm podcházelo turbo, ve výfuku zapečené usazeniny. Již ve 127 tkm hned po koupi jsem musel udělat rozvody, protože to chrastilo jak Pinochet řetězem. Okolí vstřiků připomínalo mostecké uhelné doly, mechanikovi v neznačkovém servise se však podařilo vše odstranit a vstřiky dotáhnout, to bylo asi v 135 tkm. Ve 155 tkm víko pod motorem plné nafty - opět netěsnící vstřiky, ačkoliv auto tahalo a startovalo bez problémů. Oprava v autorizovaném servise cca 8.000 Kč - slušná darda za výměnu asi 3 těsnících kroužků na každém vstřiku. Jojo, u Kopeckýho jsem jim udělal hezký předvánoční nákup...
Motor hlučnej, tichej byl tak max do 2.200 otáček, pak už se to nedalo poslouchat.
Jakkoliv to bylo neskutečně praktický a pro mě hezký auto, ten motor mě neskutečně štval a byl jsem šťastnej, že jsem se toho zbavil v 11:55. A to jsem dochlazoval turbo po každé jízdě, jezdil jen na maxxmotion, olej měnil po 10 tkm.
Jako soukromá osoba už bych si diesel nekoupil a jsem rád, že mám teď atmo benzín, a je mi dobře.