Ahoj,
předem omluva za "zpoždění". Ale nyní již k jednotlivým bodům tvého komentáře. ještě info aktuálně najeto 73.500 km bez jakýchkoli problémů.
a) pevná zadní náprava - to se týká odpružení ... to řeším pneu 195/65 R 15, které foukám na cca 2,2. Ano uznávám, že limit při velmi dynamické jízdě se jasně ohlašuje pískáním, ale to jak rychle s tím lze jezdit je zcela vyhovující. Nicméně potvrzuji, že pokud bych měl kola 17 tak víceprvek by fungoval určitě lépe. Hluk - musím uznat, že je obrovský rozdíl jet se zataženou roletkou kufru a bez toho. Nicméně 99 %jízd jedu s roletkou a tudíž hluk od zadní nápravy neslyším, resp. jiné zvuky to přehluší. Takže hluk nevadí, sice si myslím, že hluk proniká trochu více než u nového auta (ale po zkušenostech co za zvuky vydává nové E 220d od motoru, tak TGI je pořád lepší).
b) "pidikufr" - uznávám, že kufr není nejsilnější stránkou auta, na druhou stranu zatím nikdy jsem nepotřeboval "rakev" i když příčníky mám. Na druhou stranu většinou jezdíme na dovolenou ve 2 max. ve třech, ano už několikrát jsem jeli ve 4 a potom využiju kufr až do stropu (mimochodem relativně dobře tvarovaný strop) - a také jsem rozměry kufru do stropu zahrnul při výběru sady nových kufrů, takže teď to sedí skvěle. Ale uznávám, že 424 pro 3-4 členou rodinu je nahraně.
c) reakce na plyn ... mám DSG .. měl jsem možnost jet s Golfem DSG 1.2TSI, 1.4TGI, 1.4TSI 92 (Sportsvan) a 1.4 TSI 110. Musím uznat, že co se týká zatlačení do sedaček u 110kW je super, ale pokud se bud držet srovnatelného tj. hlavně 1.2 TSI 81 vs. 1.4 TGI 81 ... musím uznat, že DSG rozdíly dost podstatně smazává.
Oproti tobě, ale to vidím přesně opačně ... CNG má lepší spodek tj. pásmo 1200-2000 ot. - pokud jsem zkoušel jízdu městem ta 1.2 pod 1500 byla absolutně nepoužitelná ... naopak TGI zde nemělo problém ani s mírným zrychlováním a mezi 1200-1500 ten motor absolutně tichý bez vibrací ... POZOR ... abychom si rozuměli já jsem ten poslední co by chtěl trápit motor pod 1500 ot./m. jenže DSG je ta první co přesně toto udělám. TOTO je jedno z negativ ... dle mého podtáčení motoru DSG převodovkou ... uznávám, že mezi 1200-1500 nic neduní ani nevibruje, ale dle mého soudu to nejsou zdravé otáčky. Hledal jsem příčinu a důvodem je DSG resp. naladění do "ECO" módu. Částečně to řeší přepnutí DSG do S modu ale potom otáčky nerady klesají pod 2500 ot./m. ... nechápu proč TGI nemůže mít "volbu profilu jízdy".
d) dojezd - reálný dojezd je 300-330km (DSG TGI), ano octavia/leon asi budou mít dojezd větší o cca 50km, ale upřímně ... radši budu mít kratší dojezd a kevlarové nádrže než dojezd o 50 km větší a ocelové nádrže, které můžou zrezivět. Já jsem zvyklí při cestách plánovat svůj čas, takže akorát jsem přidal místa tankování CNG. Kromě HR kde naposledy tankuji v Záhřebu, nevidím problém s tankováním.
e) hmotnost - dle katalogu je Škoda o 50 kg těžší (určitě dáno ocelovými nádržemi+trochu vetší auto), Leon o 30 kg ... tady za to může ocel (udaje z německého ceníku, český uvádí že váží stejně jako 1.2 TSI což je nesmysl) ... takže Golf je nejlehčí