To si tedy dovolím zásadně nesouhlasit. Ani deset let starý přímovstřikový šestiválcový benzínový motor nezní to jak dodávka, nezní to levně, a nezřídka se stane, že se někdo zeptá "to zní pěkně, co tam máš/máte za motor"? Že je zepředu slyšet nějaké to rachtání je věc jiná, ovšem ne nutně negativní.
A ano, pohádku o kultivovanosti ropáků v porovnání s odpovídajícím benzínovým motorem znám moc dobře. Zvláštní, že tomu tak silně věří prakticky jen majitelé těchto užitkových motorů >:D .
Okresky mají obce a jiné omezení rychlosti, kopce, atd, nehledě na zastavování na křižovatkách. Navíc ve většině prémiových aut při jízdě 90 v bezvětří není vzduch skoro slyšet. Takže opět, motor slyšet je.
Oh, a doslova každé auto má "zařízení upravující zvuk". Říká se tomu "výfukové ústrojí" tuším. Ale znova říkám, že nevím, proč to řešíme. Pokud vím, tak poslední 530d trapně chrochtá jen za studena.