To Verny: Nedá mi to a řekl bych, že Tvoje tvrzení o atmosférách <2 L je trochu vytržené z kontextu.... Chápu, každý si asi budeme chválit to svoje… ale podívej se na to i z ekonomické stránky.
Lidem, kteří potřebují motor dynamikou odpovídají právě těm atmosférám (řekněme 1.5 , 1.6 , 1.8) automobilky často ani nemají co nabídnout, pokud jde o rozumný, dynamicky podobný čtyřválcový turbobenzín v cenové kategorii odpovídající právě těmto atmosférám (jasně, díky různým akcím a doprodejům to neplatí stoprocentně, ale obecný trend takový bude). Na „finančním“ místě těchto atmosfér je často nabízen právě Tebou zmiňovaný („komentářů nehodný“) turbo-tříválec… a ten je kolikrát stejně ještě dražší, než obdobně dynamická a osvědčená čtyřválcová atmosféra. Ona úspora v pořizovacích nákladech za atmosféru pak během životnosti auta mnohdy plně pokryje i cenový rozdíl ve vyšší spotřebě benzinu. A míra „zhuntovanosti“ či spotřeba oleje obou typů motorů po několika stech tisících km by taky stála za samostatnou polemiku. ;-)
Prostě mám za to, že pokud budeme srovnávat motory v cenové kategorii odpovídající právě těm atmosférám <2.0 L , tak tady ty turbobenziny nemají zas tak moc co nabídnout (a to nijak výrazně ani svou dynamikou a už vůbec ne kultivovaností) a bude záležet spíš jen na individuálních preferencích zákazníka.