No, on chtěl říct, že není dobrý nápad auto nastartovat a jít se ještě nasnídat... ale je to tam jen mezi řádky.
:-)
A už tam není vůbec, že ideální je dát si tu práci a než se rozjedu, tak chvíli držet motor ve zvýšených otáčkách... co je to chvilka a co jsou to zvýšené otáčky už se liší podle motoru, typu i stavu, oleje - dtto... a počasí venku.
Kolem -5 to moc neřeším.. teď.
Kolem -10 mu dávám tak do minuty...
Když bylo přes -20, tak jsem počkal klidně i minuty 3.
Co jsou zvýšené otáčky je ještě širší otázka... a nejlepší je to vyzkoušet s měřením tlaku oleje. Dobrá auta, (třeba Alfa 164 >:D ) mají tlakoměr oleje na palubce.
Ideální je zvýšit otáčky tak, aby tlak oleje studeného motoru byl srovnatelný s tlakem oleje za tepla - opět velmi orientačně cca 4 bary.
V praxi je to nejčastěji mezi 1500 a 2000 otáček motoru... a těsně po nastartování míň, jak se prostupně zahřívá, tak lze trochu zvýšit...
To celé neplatí pro služební diesely - tam je to jedno.
>:D