Automobilová sebevražda Nissanu
Je jen málo příkladů v automobilové historii, kdy se automobilka dopustila takové popravy své oblíbené modelové řady, jakou přinesla Primera III. generace. Vždyť I. i II. generace byla v Evropě přijata doslova s nadšením a vysloužila si lichotivé označení "předokolkové trojkové BMW"! Pak ale přišla III. generace a něco tak designově strašného se snad v Evropě ve střední třídě od té doby už nikdy neobjevilo...Zvláštní zmínku zasluhuje zadní okno liftbacku ve tvaru záchodového prkénka nebo doslova příšerný vzhled i ergonomie přístrojové desky s absurdním tlačítkovým ovládáním, které spolehlivě odvádělo pozornost řidiče od vozovky. Nebo kdo rozhodl u auta střední třídy umístit "budíky" uprostřed?!
Jinak s tímto podivným strojem v naftové verzi jsem měl kdysi tu "čest" absolvovat služební cestu do Paříže a bylo to opravdu "zážitek". Když pominu špatně odhlučněný motor, tak přední, zoufale nepovedené opěradlo doslova lámalo záda, takže už v Rozvadově jsme se s kolegy hádali, kdo si bude moct přesednout dozadu. A jízdní vlastnosti byly s P11 také nesrovnatelné - místo sportovní agility a super stability P12 nabízela jen výrazné boční náklony a těžkopádnost. Není vůbec divu, že toto auto u zákazníků totálně propadlo.
Sám jsem tehdy mluvil s několika nadšenými uživateli P11, kteří byli z P12 v naprostém šoku a téměř měli slzy v očích... Fakt by mě moc zajímalo, co tehdy v případě tohoto projektu dělal marketing Nissanu a jak byl jeho tehdejší vedoucí vedením firmy potrestán! 8-s A dvakrát škoda, že už se pak Nissan nepokusil na kvality I. a II. generace navázat napravenou generací čtvrtou... :-( :-( :-(