Taky jsem pár měsíců majitelem Levorgu m.r. 2018, takže přihodím taky pár poznatků z užívání.
Napřed negativa:
Infotainment, a divím se, že to nebylo zmíněno v recenzi, je podprůměr až čistá bída. Odezva vcelku pomalá, grafika odpovídající roku 2005, mirrolink přežitek. U mé verze výbavy bez navigace tedy slouží jen jako ovládání pro hudbu a jako obrazovka zpětné kamery. Ovládání hovorů kvůli prodlevám s výhradami.
Přes kamery EyeSightu není pořádně vidět na semafory na křižovatce, ačkoliv je výhled ostatními směry v autě výborný.
Krycí roleta v kufru nemá kolejničky, což není nejpraktičtější.
Výdechy klimatizace pro zadní cestující jsou pod předními sedadly, ne regulovatelné na středovém tunelu.
K převodovce CVT
Nejzásadnější je si uvědomit, že není variátor jako variátor a nežít z 10 let starých předsudků. Už jen variátor s řemenem a s řetězem je velký rozdíl, o nastavení mechatroniky nemluvě. Zatímco v takové RAVce se variátor chová tak, jak si většina představí, tedy že při sešlápnutí plynu motor těžko snesitelně a monotónně rozeřve a přitom auto nejede, v levorgu je to zcela jiné kafe. Převodovka plynule mění převodový poměr jen v nižších otáčkách, kdy motor vlastně neslyšíte a i tak nejde o stoprocentně variátorové chování. Jinak skutečně "řadí" a jak akusticky, tak jízdně absolutně nevadí a neomezuje. Naopak popojíždění po městě je s lineartronicem absolutní pohoda, s dvojspojkou neporovnatelná. Jsou jen dvě výjimky, kdy je lineartronic variátorem ze staré školy - při studeném motoru, kdy zřejmě šetří sebe i motor, a při aktivním launch controlu, poněvadž je tak efektivnější. Za sebe tedy taky doporučuji se napřed svézt a pak rozumovat.
Levorg není náhrada za STI, GTI, tajpár ani jiné hothatche. Je to rodinný kombík pro lidi, co rádi řídí a občas se rádi svezou svižným tempem, přesto často jezdí po městě, což bude nemalá část řidičů. A takové cílovce přináší lineartronic podle mě oproti dvojspojkám jen pozitiva.
K podvozku:
Jak už tu bylo zmíněno výše, každý modelový rok má celkem odlišně naladěný podvozek. Nejtvrdší byl m.r. 2017, letos zase trochu změkl. Na problémy s boucháním ani vlněním jsem zatím nenarazil, a to už za uši celkem dostal. Světlá výška má být 13,5 cm u modelů na 18" a 0,5 cm méně u modelu GT na 17".