Aut. převodovky
Zajímalo by mne, který z reagujících najel s uvedenými převodovkami alespoň několik tisíc km. MB 9G nehodnotím, najel jsem s ní jen několik set km. Brzy bude v garáži a pak ohodnotím.
Přehled aut. převodovek po ujetí desítek tis. km a jejich charakteristika:
MB 215 kW 7G-klidný aristokrat, BMW 190 kW ZF8-nervozní ratlík, Kia 147 kW spolehlivý pracant, Toyota RAV4 110 kW CVT-zpívající samuraj, Hyundai 115 kW 5A-váhavý střelec, Toyota 66 kW 5A robot-svižný spolehlivý, Renault 5A robot-ležérní Francouz, zařadím, nebo až jindy, Fiat CVT-mám svou hlavu a neruš. Trabant Hycomat-jednou ano, jindy ne, zkus znovu.
Manuální převodovky: Wartburg 353 s volnoběžkou-poloautomat, lze řadit po rozjezdu bez spojky, ale gumové řazení, Trabant 601-snaž se a zařaď, napřed promaž, Škoda Superb 96 kW-přesný a precizní, Opel Vectra 100 kW- totéž co Superb, Dacia 1300-snad vydrží dojet do garáže. Škoda Spartak-kdo neumí meziplyn, nezařadí, Tatra 57-ještě náročnější, celá bez synchronů.