Dilema mezi Kodiaqem a Supem bylo do poslední chvilky a jak píšu v recenzi, v podstatě to rozhodla manželka. Jak sleduju dění, možná bych někdy později vzal radši nějakýho benzínovýho Supa, ale po 1.4 TSI v Altee bych se asi poohlížel po něčem silnějším, problémy s 1.8 TSI a 2.0 TSI jsou snad už vyřešené. Žralo by to o trochu víc a snížil by se dojezd na nádrž, ale zase bych se nemusel strachovat, jak bude drahé mýtné v Německu a kam mne za chvilku nepustí do města, taky by to bylo zase o kus svižnější svezení.
V novinkách u svého Supa už jsem psal, že jsem v minulosti absolvoval testovací jízdu v Supu III, a to jak v dieslu 2.0 TDI, tak 2.0 TSI 206kW 4x4. Na jednu stranu se Sup III tak nekymácí v zatáčkách, je lehčí a byl jsem si v něm jistější, na druhou stranu má oproti Supu II nějaké mušky. Venkovní design je super, ale uvnitř to mám pocit trochu ošidili, jak na zadních sedačkách, tak třeba v kufru. Aktuálně se mi také nelíbí, že je Sup III technologicky pozadu, jak proti Kodiaqu, tak proti Karoqu (LED světlomety, digitální přístrojovka apod.). Na dálnici jsem pravděpodobně zahlédl přípravu na facelift, tak si myslím, že my se mohlo vyplatit si na něj počkat (u našeho Supa II s FL taky bylo spoustu vylepšení a do dneška se mi líbí víc,než verze před faceliftem).
Mimochodem, do teď si občas prohlížím své tabulky, kde jsem si dával dohromady pro a proti Kodiaq a Superb, benzín/diesel. Kdybych to nerozseknul v březnu, přemýšlel bych do teď. Ale na druhou stranu mám auto, které zatím není na silnicích moc vidět a spousta lidí se za ním otočí... ;-)
Kodiaq je sice trochu koza, ale na svoje rozměry je v celku dobře ovladatelný, když si na to člověk zvykne a vylejzání a nalejzání je fakt paráda.