< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
ty voe, ty to tady sazis jak hitler v norimberku:
1) volnobezku mel jen na ctvrtem rychlostnim stupni. na kterem koliv jinem pri brzdeni motorem (coz nebyla zadna hitparada u dvoutaktu) to jako mazalo dostatecne? prdlajz! bylo to stejne. a jen tak mimochodem, volnobezka bylo to prvni, co tata z auta vykuchal. ostatne ani ta skrtici klapka se nezavirala zcela, vzdy byla otevrena minimalne na urovni naladenych volnobeznych otacek.
2) stop start je tvuj vlhky sen o ekologicnosti wartasu, to sem vubec netahej. navic vzhledem k tomu, jak rychle a spolehlive tehdejsi karburatorova auta naskakovala, tak si ani nedovedu predstavit toho masochistu, co by tohle udelatko nechal v chodu.
3) co se mnozstvi vozidel v registru tyce, tak to nemeni nic na podstate nerovnosti, o ktere mluvim (wartasar smi, co feldar nesmi) ze je dnes wartasu minimum a tudiz vypusti v globalu zrejme mene jedu nez napr. trojkove octavie (v ramci cr i celeho sveta) to je pravdepodobne holy fakt.
4) co se starych aut tyce, tak zase (a snad naposled) opakuji, ze bych je primarne ze silnic hnal kvuli jejich celkovemu zastarani a nizke urovni bezpecnosti. ne primarne kvuli emisim. myslim, ze tech dvacet let je dost na to, abys dany kousek odepsal a poslal do propadliste dejin. tohle je samozrejme na jinou debatu.
5) veterany jsou presne z te kategorie aut, ktera se pro dnesni provoz proste nehodi. jsou to na dnesni pomery obecne malo vykonna, neobratna, nepohodlna, malo svitici, spatne brzdici auta s mizernou pasivni bezpecnosti. proto si myslim, ze v provozu nemaji co delat a jejich provozovani by melo podlehat nejakemu zvlastnimu rezimu (napr. dopredu nahlasit trasu, to dat treba na dopravniinfo; v pripade vetsich akci mit nejake zajisteni, atd.) opet na jinou debatu. pouze podotykam, ze kdyby to bylo s tou zodpovednosti za vlastni zivot v nebezpecnem starem vraku tak jednoduche (jakoze jeho chyba, ze jel v necem bstarem bez bezpecnostnich pasu), zas tolik by mi po tom asi nebylo. ale kdyz se nahodou dostanu do nehody s necim takovym a dotycnemu projde sloupek rizeni hrudnikem, protoze nemel pas, tak ja muzu byt souzen za zabiti. a do toho mi uz ale je docela dost.
6) mereni emisi u nas obecne je takova kravinka, ktera realne nic podstatneho stejne nezjisti. vsude se motory meri naprazdno, kdy i ten nejvetsi kepl s podpalenymi ventily a polofunkcnimi pistnimi krouzky dostatecne utesni valec a nic podstatneho se neprojevi. proto tim merenim prolejzaji jak vykuchane katalyzatory (ostatne u vetsiny aut od deseti let vyse stejne katalyzator uz nefunguje), tak vykuchane dpf nebo rovnou chiptuningy. tedy vsechna tato vozidla narozdil od wartasu merenim emisi realne prochazeji. nicmene kdybys chtel emise opravdu merit, zacnes tim, ze vsechny stanice mereni emisi vybavis valci. a to samozrejme neni zadna prca, ale je to presne to, co musis udelat, abys neco realneho nameril.
7) zaujaty proti 2t opravdu nejsem. to je jen ocividny (a nosozrejmy) priklad toho soucasneho zvraceneho pristupu. tech prikladu se da najit samozrejme nespocet. ale klidne me povazuj za zaslepeneho blbce s mindrakem, to unesu ;-)