< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Za to ty tady produjukeš jeden blud za druhým...
Auto bylo homologováno s nějakými limity a pokud je stále splňuje, není s tím problém. V současnosti se po silnicích pohybuje minimum dvoutaktních automobilů a z tohoto mála jich ještě méně jezdí v „běžném“ režimu. Většina majitelů je používá jako veterány a ujede s nima pár kilometrů ročně. Ty se tady oháníš vyprodukovanými „škodlivinami“ na ujetý kilometr. Ano v tomto měřítku jsou 2T horší, ale pokud se vezme absolutní produkce škodlivin, jsou 2T automobily zlomkem celkové produkce. Je to z jednoduchého důvodu. Zatím co Wartburg ujede za rok 2000 km a jezdí jich takto řekněme 1000, „felicií s vykuchaným katem“ jezdí 10, 20, 30 i víc tisíc a každá najede 15, 20 tisíc kilometrů. A co je tedy horší? Auto, který vyjede jednou „za uherský rok“ (a splňuje svou homologaci) nebo auto, které denně potkáváš dýcháš jeho zplodiny téměř neustále a tu svou homologaci nesplňuje? Dlužno říci, že zrovna „felicie s vykuchaným katem“ má ten kat vykuchaný z nějakého důvodu, pravděpodobně kvůli nefungující lambda sondě, tudíž produkující CO v množství klidně i převyšujícím množství CO produkované správně seřízeným a fungujícím 2T! Nutno také říci, že například Wartburgy z posledních let výroby (s 2T) byly natolik propracovány v oblasti emisí, že již dopředu splňovaly emisní normu, která se teprve plánovala uvést v platnost atd. A takový kvíz na závěr. Věděl jsi, že v rámci snižování produkce emisí v rámci přípravy na novou normu byly Wartburgy vybavovány systémem start-stop?