gratulace k civicovi
Gratuluju k civicovi… řekl bych, že jako rodinné auto je neprávem trochu opomíjený a těší mě, že to rodinné použití v recenzi zmiňuješ. Já civica chápu jako ideální mix radosti z jízdy a praktičnosti.
Trochu Ti závidím ty sedmnáctky kola ;-) , na těch se precizní řízení projeví určitě ještě líp než na mých šestnáctkách.
Docela mě překvapilo, že i se 197 cm nemáš za volantem civicu problém - už jsem slyšel od mnohem méně vzrostlých lidí, že je na ně civic moc malý… no mě (185 cm) každopádně padne jak ulitý.
Jj, spotřeba Ti věřím ještě klesne, ale spíš vlivem teplejšího počasí – za tu chvíli, než se motor trochu ohřeje, vystříká do válců opravdu hodně benzinu, v teplejších dnech je to lepší.
Líbí se mi, že o co víc si tenhle motor vezme při studných startech a krátkých jízdách, o to míň pak zkonzumuje po zahřátí na delších trasách… Myslím, že tady i-VTEC za TSIčky či Skyaktivy příliš nezaostává… když vzpomenu na měřený úsek mojí testovací jízdy v Rapidu 1.2 TSI, tak zde tohle TSIčko úsporněji než honďácká 1.8 rozhodně nejelo a to nebyl provoz.
Z vlastní zkušenosti mi připadá, že samotné zaběhnutí motoru nemělo na spotřebu vůbec žádný vliv, cestou do práce si bere pořád stejně jako první dny po koupi - vysvětluju si to tím, že tu není turbo, což je po řídící jednotku možná jednodušší z hlediska optimalizace a adaptace na podmínky běhu motoru – nevím, možná nějaké to „samodoladění“ proběhlo velice rychle na prvních ujetých kilometrech.
Jediné čeho se u civicu trochu obávám - jak to bude s odolností vůči korozi – zvlášť ty koberce v podbězích nebudí moc důvěry. Dnes se snaží ušetřit všichni a všude… No časem uvidíme…
Hodně pohodových km přeju…