Pokud vím, tak jediná náhrada 1.8 TSI dvoulitrem nastala u Tiguanu, ale ten má nejen verzi 132kW ale i 162kW a to už by 1.5 nepokryla nehledě na to, že ve velkém a těžkém autě je větší objem z podstaty daleko lepší volba. Odhaduji, že v lehčích autech (kde 1.8 netvoří vrchol ale jakýsi lepší střed nabídky a kde nehrozí potřeba motor šponovat výš kdyby náhodou konkurence přitlačila na pilu) jako je Leon, Golf, Octavie 1.8 nahradí 1.5. Samozřejmě kdyby se rozhodli nahrazovat 132kW objemem 2.0 všude, tak se asi nikdo zlobit nebude, výrazně větší objem je vždy výhoda, ale obávám se že jejich rozhodování je dané pouze dvěma věcmi, co vyjde lépe v měřícím cyklu (ten nový by snad mohl trochu nahrávat dvoulitrům) a co je pro ně logisticky levnější (co nejméně motorů v daném modelu).