??? Zahřívá se pomalu ??? Víte vůbec něco o konstrukci tohoto motoru ? O tom, že okruh vody stojí a cirkuluje až od xx teploty ? Že je okruh vody veden přes výfukové potrubí ? Tedy něco málo o konstrukci v bodech :
- přímé vstřikování paliva se systémem common-rail s tlakem 250 barů
- sací potrubí s integrovaným mezichladičem
- výfukové svody jsou integrovány v hlavě válců a jsou tedy zároveň chlazené chladicí kapalinou motoru, což umožnuje efektivní ochlazování výfukových svodů, turbodmychadla a katalyzátoru a to bez zbytečného obohacování směsi, tento dříve používaný způsob totiž zvyšoval spotřebu paliva
- nové turbodmychadlo vydrží teploty až 1050 °C (u starších provedení to bylo 970°C)
- motor využívá proměnné časování sacích i výfukových ventilů, ale nevyužívá tzv. Millerův cyklus (zkrácení komprese pozdějším uzavřením sacích ventilů)
- výfukové ventily jsou plněny sodíkem, sodík se při vyšších teplotách stává tekutým a „šejkovým“ efektem odvádí teplo z rozžhavené spodní části ventilu
- hliníkový blok váží 78 kg a má zalité ocelové vložky válců, vložky lépe drží a díky hrubému povrchu lépe odvádějí teplo
- plně řiditelné olejové čerpadlo. Oproti motorům 1.8 TSI, které měly dvoustupňovou regulace, je regulace u motoru 1.0 TSI plynulá.
- motor nemá vyvažovací hřídel, aby nezvyšoval hmotnost a tření v motoru. Vyvažování zajišťuje záměrný nevývažek na dvouhmotovém setrvačníku a řemenice s tlumičem torsních kmitů. Nevývažky obou dílů jsou vůči sobě přesazené a tím vznikají kmity působící proti principiální nevyváženosti tříválce.
- motor se v emisní variantě Euro 6c obejde bez filtru pevných částic