Nedá mi to... tenhle článek je dobře, ale...
ale ten odkaz na první generaci je zvláštní.
"Šlo o pohon známý jako IRD, skládající se z redukčního převodu a viskózní spojky,".
IRD fakt není systém pohonu.. ale názve té redukční převodovky. IRD znamená
Intermediate Reduction Drive a je to jen ta redukční převodovka, která taky otáčí osu otáčení.
Viskózní spojka je až za tím a je na činnosti IRD nezávislá.
IRD se kazilo intenzivně... do roku 2001. Jakkoliv mám Italy rád, tak musím připustit, že se kazily původní kousky, uváděné jako typ MPN. Od roku 2001 byla výroba převedena do Rakouska, a vyskytují se jako typ F23 - a ty už drží.
Jasně, pořád je to nejslabší článek řetěyce, ale běžně dochází k jejich výměně od 200 tis km nahoru a výměna za nový, originální kus stojí nějakých 35.000,- Kč.
O tom by si mohla většina "moderních" aut nechat zdát!
A ano, vedle toho jsou v prvních Freelanderech původní K-serie benzinové motory od Rovera, se svou výměnou těsnění pod hlavou po cca 100 tis km, za nějakých 20 tis Kč. Pořád je to lepší, než udržovat při životě TSI motor,a le ano, považuji to za slabinu.
Motoru, ne Freelandera. Kolik jich je na prodej s benzinem?
Diesel je bez problému. Ať už je to L-serie nebo převlečené BMW.
A z logiky věci je jasný, že prakticky žádné z původních IRD už není "v oběhu". Typy jsou záměnné - takže použít lze vždy novější typ.
;-)