Nene, takhle to nefunguje. Na počtu vyrobených kusů závisí cena minimálně, naopak ta radost z vlastnictví je kruciální. Cena je odjakživa poměrem nabídky a poptávky a nejvíce logicky roste tam, kde poptávka nabídku převyšuje.
Příklad. Klasických Porsche 911 se vyrobily desetitisíce a spousta z nich přežila i do dnešních dní, ale cenu mají nesmyslnou - to proto, že existují statisíce nebo miliony lidí, kteří by je chtěli. Oproti tomu třeba soudobý konkurent 911 - Alpine A310, byl vyroben v počtu jen 2000 kusů, přesto Alpine stojí zlomek ceny 911. Lidí, kteří by chtěli utratit své úspory za Alpine, je totiž o několik řádů méně, než těch, kteří chtějí klasické Porsche.
Takže ono "dělání si radosti" je ten nejdůležitější faktor. Koupit si veterána nebo youngtimera se totiž dělá právě kvůli radosti z jeho vlastnictví (pokud pominu spekulativní nákupy v současné bobtnající investiční bublině klasických aut) a čím více lidí si chce udělat radost právě konkrétním autem, tím více stoupá jeho cena. No a odtud už jasně vyplývá, že zatímco Q4 s dieselem bude spíš bezcenná, tak obyčejná 156 s V6 bude díky svému motoru a způsobu jak jezdí, daleko přitažlivější. Staré auto si koupíš kvůli vzpomínkám, touze, nesplněným snům a ne kvůli toho, že je praktické a málo žere.