Pořád je Porsche a měla by podle toho jezdit (samozřejmě bráno relativně). Předchozí generace uměla slušně maskovat hmotnost. Koupit si ji s tím, že se budu výhradně vozit vzadu, mi přijde trochu na hlavu. Její dynamické schopnosti mají svou daň. I když je pravda, že měla konkurovat autům jako S-Klasse a nabídka výbavy tomu odpovídala.
Oslnivou dynamiku nabídne už Turbo. Jak jsem napsal, při letmém pohledu na papír mi přijde zajímavější slabší hybrid. Mezitím už zdražil, ale při uvedení jsem to od oka počítal a příplatek za něj tak nějak odpovídal tomu, o kolik byl rychlejší (i bez zohlednění výbavy a že má něco navíc). Takže to vypadalo, že to něco dělá, když už to s sebou taháš. Otázka je, jak moc budou ty tři metráky cítit. A já ji budu chtít porovnat se základní Panamerou, RWD na konvenčním podvozku, tam je to ještě víc. Tohle bude rychlejší než Turbo, ale už jsme v hodnotách, kde mi na tom moc nesejde. Také jsem zvědavý, jak ten hybrid bude fungovat jako hybrid - tedy o kolik bude nižší spotřeba. Na nabíjení mě skutečně neutáhnou. Pro mne má hodnotu předehřev/ předchlazení auta, možnost dlouhého stání s běžící elektronikou, rozumně fungující stop/start, když už v autě je. Nižší spotřeba potěší, ale ekonomický smysl to asi dávat nebude.
Realita je, že si lidé kupují plug-in hybridy kvůli daním/ poplatkům. Co jsem slyšel, lidé moc nenabíjí (předpokládám, že si řídící jednotka vede statistiku a data sbírají při prohlídkách). Po zohlednění příplatků bude v některých zemích hybrid levnější než Turbo, z kterého vychází.