Tipo v LPG
Rasťo je opravdu Mr. testrider. Sám se věnuji externě novinařině, ale v jedné stopě a rád na jeho věci koukám. Tipo mě hodně zajímá, a to přesně ta verze v LPG, kterou Rasťo doporučil v závěru. Najel jsem cca 200 tis. km s Fabií HTP přestavěnou na LPG Stag4 a varování všech, že motor klekne jsem neřešil. Prodal jsem ji za neuvěřitelný peníze do Áček (bez výbavy, neměla ani ABS, 1xpytel, teda alespoň nebouranou) a s motorem naprosto ok. Teď mám osmiventilovou naftu v Cromě II a cca 310 na hrbu s původním DPF, spojkou i vstřiky. Najel jsem z toho polovinu. Jen řeším drobnosti na podvozku, altík, parkovací čidlo atd. Nebude tu ale věčně a LPG se zkrátka tankuje s větším úsměvem. Potřebuju auto, který mi nikdo neukradne, s jednoduchou technikou, prostorný kvůli závodům dcery v minimotocupu, 550 na kouli zvládne na tahání mé okruhovky a aby jezdilo za málo. Nároky splňuje Tipo kombi, nepřímovstřik 1,4 T-Jet s nádrží 50 benzín + 52 LPG, jestli jsem dobře koukal. Za mne čistě racionální kup se slušnou value for money.
p.s. Tuším, že to má LPG Tartarini a za 11 jezdit nebude, tomu nevěřím. Fabia byť s nižším výkonem uměla v průměru za 6,5, tohle bude ve slušných rukou max 8, dálnice lehce za předpisy do 10. Navíc Fabča měla nádrž jen 40, byť se LPG netankuje do plna.